Hyppää sisältöön

Valion sydänystävällisenä mainostetun Evolus2-tuoteperheen markkinointihypetys on joutunut elintarvikeviranomaisten syyniin, kertoo Taloussanomat.

Lehden mukaan Valio oli hakenut EU:n elintarviketurvallisuusviranomaisilta (EFSA) hyväksyntää oletukselleen, että Evolus2-tuotteiden sisältämät maitopeptidit parantaisivat verisuonten kimmoisuutta.

Virasto ilmoitti viime viikolla, että Valion sille toimittama tutkimusaineisto on tasoltaan niin vajavaista, ettei se riitä väitteen todentamiseen.

Valio mainostaa Evolus-tuotteitaan näyttävästi eri medioissa parhaillaan. Taloussanomien mukaan Elintarviketurvallisuusvirasto Evira haluaa nyt Valiolta selvityksen siitä, johtaako yhtiö kuluttajia harhaan mainonnallaan. (EK)

Taloussanomien juttu aiheesta >

Mitä mieltä olit artikkelista?

Agreed 0 times
Said to be thoughtful 0 times
Has raised questions 0 times
Disagreed 0 times