Apteekkariliiton mediat seuratuimpien ammattimedioiden joukossa
- 07.01.2022 at 02:33
Apteekkihenkilökunnan eniten seuraamat ja työn kannalta tärkeimmät mediat ovat Duodecimin Terveysportti, Apteekkariliiton Salkku-palvelu ja Farentaverkko.
Päivittäisenä tietolähteenä Salkku on noussut yhtä tärkeäksi kuin Terveysportti. Tiedot käyvät ilmi Success Clinicin apteekkihenkilökunnalle tekemästä kyselystä.
Seuraavaksi seuratuimmat mediat apteekeissa ovat Orionin Galenos, Duodecimin netti ja Käypä hoito -netti.
Medioista haetaan eniten lääkkeisiin ja välineisiin liittyvää tietoa sekä tietoa ammattitapahtumista, sairauksista ja lääketieteellisistä tutkimuksista.
Median käytössä työssä nettimedian osuus on reilusti suurempi (80 %) kuin printtimedian (20 %).
Apteekkihenkilökunnan tiheimmin seuraamia sosiaalisen median kanavia ovat Whatsapp (90 % seuraa päivittäin), Facebook (63 %), Instagram (42 %) ja Youtube (20 %).
SuccessClinicin kyselyssä selvitettiin mm. terveysaiheisten medioihin ja sähköisten palveluiden käyttöä. Viime keväänä toteutettuun verkkokyselyyn vastasi 283 apteekin ammattilaista, joista yli puolet oli farmaseutteja.
PharmaPress Oy kustantaa ja julkaisee Apteekkari.fi-verkkolehden lisäksi painettua Apteekkari-lehteä, Terveydeksi!-lehteä ja Meidän APTEEKKI -lehteä.
Seuratuimmat mediat apteekeissa
Osuus vastaajista, jotka seuraavat vähintään kuukausittain.
Terveysportti 92 %
Salkku 86 %
Farentaverkko 80 %
Galenos 75 %
Duodecim-netti 63 %
Käypähoito-netti 60 %
Thl.fi 59 %
Terveydeksi!-lehti 59 %
Apteekkari.fi 57 %
Lääkkeiden/lääkeyritysten suomalaiset sivut 50 %
Apteekkari-lehti 49 %
Meidän APTEEKKI -lehti 46 %
Terveyskirjasto.fi 45 %
Lääkeinfo.fi 39 %
Duodecim-lehti 37 %
PF Veterinaria 35 %
Fimnet.fi 33 %
Farmasiaportaali 31 %
Sairauksien suomalaiset nettisivut 29 %
Hyvä Terveys -lehti 27 %