Apteekkariliiton kampanja tavoitti miljoonia
- 05.08.2022 at 08:38
Kasvollinen yrittäjä -kampanjan tavoitteena oli tuoda esiin yrittäjävetoisten apteekkien hyviä puolia.
Apteekkariliiton kevään kampanjassa muistutettiin, että apteekkari ei ole vain apteekin omistaja, vaan hän tekee työtä terveydenhuollon ammattilaisena ja osana paikallista yhteisöä huolehtimalla alueen asukkaiden terveydestä.
Kampanja näkyi muun muassa Sanoman sanomalehdissä sekä radiossa ja digitaalisilla kanavilla. Aineistoa tuotettiin myös apteekkien digitaalisiin kanaviin.
Monikanavainen kampanja tavoitti tehokkaasti kuulijoita, katsojia ja lukijoita.
– Kampanja onnistui erinomaisesti! Radion, printin ja videomainonnan kautta pääsimme reiluun 5 miljoonaan kontaktiin, kertoo Apteekkariliiton brand manager Elina Aaltonen.
– Kampanjan lämminhenkinen sanoma kosketti yleisöä, koska se oli samaistuttava ja kuvasti hyvin arkea. Erityisesti pienemmillä paikkakunnilla apteekkarin ja apteekin rooli yhteisössä on todella tärkeä, Aaltonen jatkaa.
Apteekkaria ohjaavat terveydenhuollon tavoitteet
Kampanjan sanomana oli, että apteekkarivetoinen apteekki on asiakkaiden etu.
Apteekkari on apteekistaan vastuussa henkilökohtaisesti, ammatillisesti ja taloudellisesti. Tällä varmistetaan, että apteekki toimii ensisijaisesti terveydenhuollon ja ammattietiikan lähtökohdista.
Omistusmalli takaa myös riippumattomuuden lääkejakelun muista toimijoista.
Apteekin valikoimat ja suositukset pysyvät asiakkaan edun mukaisina, koska apteekilla ei ole painetta myydä esimerkiksi tietyn lääkeyrityksen tuotteita. Suomessa apteekit eivät saa ottaa vastaan alennuksia lääkeyrityksiltä.
ijfFMBVvT9g