Hyppää sisältöön

Apteekkariliiton yhdessä jäsenapteekkiensa kanssa toteuttama Lääkekaappi kuntoon -kampanja vakuutti kohderyhmän.
 
Apteekeissa, Radio Novassa, Apteekkimedian näyttöruuduilla ja sosiaalisessa mediassa näkynyt ja kuulunut kampanja tavoitti kohderyhmän eli 35–55-vuotiaat, joilla on lapsia, erinomaisesti.
 
Radio Novassa huhti-toukokuun vaihteessa sekä Juhannusviikolla pyörinyt kahden radiospotin kampanjan huomioarvo kohderyhmässä oli hieman keskimääräistä radiomainonnan huomioarvoa suurempi.
 
Spoteista pidettiin huomattavasti keskivertoa enemmän. Spotit myös vaikuttivat kuulijoihin: valtaosa kohderyhmästä oli sitä mieltä, että mainokset antoivat tietoja, vakuuttivat, lisäsivät kiinnostusta ja saivat aikaan harkinnan hankinnan tekemisestä. Tulokset ylittivät reilusti keskiarvolukemat.
 
Terve.fi-, Terveydeksi.fi- ja Apteekkari.fi-sivustoilla toteutettu bannerikampanja onnistui myös mainiosti. Kampanjassa ihmiset houkuteltiin testaamaan oman lääkekaappinsa kunto ja lääkkeiden säilytystavat sekä haastamaan kavereitaan mukaan sähköpostilla ja Facebookissa. Aihe selvästi vetosi ihmisiin, sillä bannereita klikattiin huomattavasti keskiarvoa enemmän.
 
Kampanja oli myös apteekeissa näkyvästi esillä. Apteekit innostuivat tekemään erilaisia aiheeseen liittyviä ikkuna- ja myymäläsomistuksia. Asiakkaille jaettiin Lääkekaappi kuntoon -asiakasesitettä.

Apteekkariliiton Taloustutkimuksella huhtikuussa teettämän tutkimuksen mukaan vain joka kolmas (35 %) suomalainen säilyttää lääkkeet lääkekaapissa. Turvallisesti lukkojen takana lääkkeet ovat vain noin joka viidennellä (22 %). Suomalaisten lääkkeiden säilytystavat ovat muuttuneet huonompaan suuntaan vuoteen 1997 verrattuna, jolloin toteutettiin vastaava tutkimus.  (TK)

Mitä mieltä olit artikkelista?

Agreed 0 times
Said to be thoughtful 0 times
Has raised questions 0 times
Disagreed 0 times