Osallistu Apteekkarilehden lukijatutkimukseen – voit voittaa iPad minin!
- 07.04.2016 at 03:30
Luetko apteekkialan uutiset mieluiten uutiskirjeestä, some-kanavista vai miten? Kerro se meille!
Luetko apteekkialan uutiset mieluiten uutiskirjeestä, some-kanavista vai miten? Kerro se meille!
Apteekkarilehdestä ja sen sähköisistä palveluista, verkkosivusta, uutiskirjeestä ja some-kanavista, tehdään parhaillaan lukijatutkimusta.
– Lehti on viime vuosina uudistunut monella tavalla, ja nyt on hyvä hetki kysyä lukijoilta palautetta ja sitä, mitä he lehdeltä odottavat. Palautetta tarvitsemme myös lehden digitaalisten palveluiden edelleen kehittämiseen, sanoo Apteekkarilehden päätoimittaja Erkki Kostiainen.
Tutkimuksen tekee Jukka Helske JHelske Research tutkimusyhtiöstä. Tutkimuksessa hyödynnetään Aikakausmedian jäsenlehdilleen luomaa kyselypohjaa.
– Näin tutkimuksen tuloksia voidaan verrata muihin ammatti- ja järjestölehtien tuloksiin, Helske kertoo.
Linkki lukijatutkimukseen lähetetään tilaajarekisterissä oleviin sähköposteihin ensi viikon alussa. Kyselyyn voi vastata myös tästä. Linkki kyselyyn löytyy myös jutun lopusta.
Some-kanavien merkitys kasvanut huimasti
Apteekkarilehdellä on ollut pitkään profiilit Facebookissa jaTwitterissä.
Vuosi sitten tehdyn verkkosivu-uudistuksen yhteydessä läsnäoloa somessa kasvatettiin selvästi.
Viime keväänä Apteekkarilehden Facebook-sivuilla oli noin 400 tykkääjää. Nyt niitä on yli 1 100. Twitter-seuraajia on noin 680.
Päätoimittaja Erkki Kostiainen iloitsee erityisesti siitä, että jutuista keskustellaan ja niitä jaetaan some-kanavissa koko ajan enemmän.
– Lukijat kommentoivat ja jakavat lehden juttuja erityisesti Facebookissa jo runsaasti. Se lyhentää välimatkaa toimituksen ja lukijoiden välillä, kun kommentointi on moniäänistä, nopeaa ja välitöntä.
Kostiainen on tyytyväisenä pannut merkille, että apteekit hyödyntävät lehden juttuja myös omassa viestinnässään.
– Muutamat lääkehoidon kokonaisarviointipalvelua tarjoavat apteekit ovat jakaneet lehdessä julkaistuja todellisia arviointitapauksia omissa kanavissaan esimerkkinä palvelusta. Hienoa, että voimme näinkin lisätä tärkeiden apteekkipalveluiden tunnettuutta.
Kostiainen vinkkaa, että juttuja lääkehoidon kokonaisarvioinneista ja apteekin muista lisäpalveluista löytää helposti verkkosivuille koottujen teemojen alta Apteekki hoitaa ja Lääkitys kuntoon.
– Niitä voi vapaasti jakaa esimerkiksi apteekin verkkosivuilla tai some-profiilissa, kunhan lähde vain mainitaan.